#1851

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 15.01.2020 13:08
von Willie (gelöscht)
avatar

Earth's oceans are hotter than ever — and getting warmer faster
The world's oceans hit their warmest level in recorded history in 2019, according to a study that provides more evidence that Earth is warming at an accelerated pace.

"The pace of warming has increased about 500 percent since the late 1980s," said one of the study's authors, John Abraham, a professor of thermal sciences at the University of St. Thomas in St. Paul, Minnesota. "The findings, to be honest, were not unexpected. Warming is continuing, it has accelerated, and it is unabated. Unless we do something significant and quickly, it's really dire news."
https://www.nbcnews.com/science/environm...vI03BQO1w4GCvGw


nach oben springen

#1852

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 15.01.2020 15:40
von Hans Bergman | 23.327 Beiträge

Zitat von Leto_II. im Beitrag #1850
Zitat von Hans Bergman im Beitrag #1848
Die vielgelobte Globalisierung ist es vor allem, die den Planeten zerstört. Und auch die ist nicht mehr aufzuhalten.

So lange ich eine 1,2 m Verlängerung für ein Audiokabel aus China inklusive Lieferung für 1,14 Euro bekomme und ich für das günstigste Äquivalent aus Deutschland 3,64 Euro plus 1,60 für Versand zahlen müsste, so lange wird eben die Umwelt vergewaltigt. Auch von mir.
Ich hatte gerade die Wahl - aber kein Geld zu verschenken...

3.wir sind freies Verschiffen, es versenden heraus aus China, die etwa 25-38 Tageankommen das übersee Fahrt dauert und wird langere Zeit, wenn Sie nicht so lange warten Können, bitte zahlen gern Sie nicht zu bieten.





Die Post spielt mit dem Gedanken, für den grünen Zollaufkleber zukünftig 5€ zu erheben.

Dann kaufe ich eben 8 Stück und verkaufe 7 davon für 3,64 versandkostenfrei und mache noch Gewinn dabei. ;-)



nach oben springen

#1853

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 15.01.2020 15:53
von Willie (gelöscht)
avatar

Zitat von Hans Bergman im Beitrag #1852
Zitat von Leto_II. im Beitrag #1850
Zitat von Hans Bergman im Beitrag #1848
Die vielgelobte Globalisierung ist es vor allem, die den Planeten zerstört. Und auch die ist nicht mehr aufzuhalten.

So lange ich eine 1,2 m Verlängerung für ein Audiokabel aus China inklusive Lieferung für 1,14 Euro bekomme und ich für das günstigste Äquivalent aus Deutschland 3,64 Euro plus 1,60 für Versand zahlen müsste, so lange wird eben die Umwelt vergewaltigt. Auch von mir.
Ich hatte gerade die Wahl - aber kein Geld zu verschenken...

3.wir sind freies Verschiffen, es versenden heraus aus China, die etwa 25-38 Tageankommen das übersee Fahrt dauert und wird langere Zeit, wenn Sie nicht so lange warten Können, bitte zahlen gern Sie nicht zu bieten.


Die Post spielt mit dem Gedanken, für den grünen Zollaufkleber zukünftig 5€ zu erheben.

Dann kaufe ich eben 8 Stück und verkaufe 7 davon für 3,64 versandkostenfrei und mache noch Gewinn dabei. ;-)

Und schon ist ein neuer Unternehmer geboren. Dazu noch ein global agierender Importprofiteur. :-)



zuletzt bearbeitet 15.01.2020 15:53 | nach oben springen

#1854

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 15.01.2020 16:33
von Leto_II. | 27.808 Beiträge

Zitat von Hans Bergman im Beitrag #1852
Zitat von Leto_II. im Beitrag #1850
Zitat von Hans Bergman im Beitrag #1848
Die vielgelobte Globalisierung ist es vor allem, die den Planeten zerstört. Und auch die ist nicht mehr aufzuhalten.

So lange ich eine 1,2 m Verlängerung für ein Audiokabel aus China inklusive Lieferung für 1,14 Euro bekomme und ich für das günstigste Äquivalent aus Deutschland 3,64 Euro plus 1,60 für Versand zahlen müsste, so lange wird eben die Umwelt vergewaltigt. Auch von mir.
Ich hatte gerade die Wahl - aber kein Geld zu verschenken...

3.wir sind freies Verschiffen, es versenden heraus aus China, die etwa 25-38 Tageankommen das übersee Fahrt dauert und wird langere Zeit, wenn Sie nicht so lange warten Können, bitte zahlen gern Sie nicht zu bieten.





Die Post spielt mit dem Gedanken, für den grünen Zollaufkleber zukünftig 5€ zu erheben.

Dann kaufe ich eben 8 Stück und verkaufe 7 davon für 3,64 versandkostenfrei und mache noch Gewinn dabei. ;-)

Du willst Dich zum Briefkasten bewegen? Das Porto im Inland liegt weit über dem, was China - Deutschland kostet.


nach oben springen

#1855

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 15.01.2020 17:24
von Hans Bergman | 23.327 Beiträge

Zitat von Leto_II. im Beitrag #1854
Zitat von Hans Bergman im Beitrag #1852
Zitat von Leto_II. im Beitrag #1850
Zitat von Hans Bergman im Beitrag #1848
Die vielgelobte Globalisierung ist es vor allem, die den Planeten zerstört. Und auch die ist nicht mehr aufzuhalten.

So lange ich eine 1,2 m Verlängerung für ein Audiokabel aus China inklusive Lieferung für 1,14 Euro bekomme und ich für das günstigste Äquivalent aus Deutschland 3,64 Euro plus 1,60 für Versand zahlen müsste, so lange wird eben die Umwelt vergewaltigt. Auch von mir.
Ich hatte gerade die Wahl - aber kein Geld zu verschenken...

3.wir sind freies Verschiffen, es versenden heraus aus China, die etwa 25-38 Tageankommen das übersee Fahrt dauert und wird langere Zeit, wenn Sie nicht so lange warten Können, bitte zahlen gern Sie nicht zu bieten.


Die Post spielt mit dem Gedanken, für den grünen Zollaufkleber zukünftig 5€ zu erheben.

Dann kaufe ich eben 8 Stück und verkaufe 7 davon für 3,64 versandkostenfrei und mache noch Gewinn dabei. ;-)

Du willst Dich zum Briefkasten bewegen? Das Porto im Inland liegt weit über dem, was China - Deutschland kostet.

Porto ist da schon eingerechnet (Großbrief 1,55) und einmal die Woche muss ich zu Aldi. Da komme ich auch an der Post vorbei.



nach oben springen

#1856

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 15.01.2020 17:36
von Leto_II. | 27.808 Beiträge

Zitat von Hans Bergman im Beitrag #1855
Zitat von Leto_II. im Beitrag #1854
Zitat von Hans Bergman im Beitrag #1852
Zitat von Leto_II. im Beitrag #1850
Zitat von Hans Bergman im Beitrag #1848
Die vielgelobte Globalisierung ist es vor allem, die den Planeten zerstört. Und auch die ist nicht mehr aufzuhalten.

So lange ich eine 1,2 m Verlängerung für ein Audiokabel aus China inklusive Lieferung für 1,14 Euro bekomme und ich für das günstigste Äquivalent aus Deutschland 3,64 Euro plus 1,60 für Versand zahlen müsste, so lange wird eben die Umwelt vergewaltigt. Auch von mir.
Ich hatte gerade die Wahl - aber kein Geld zu verschenken...

3.wir sind freies Verschiffen, es versenden heraus aus China, die etwa 25-38 Tageankommen das übersee Fahrt dauert und wird langere Zeit, wenn Sie nicht so lange warten Können, bitte zahlen gern Sie nicht zu bieten.


Die Post spielt mit dem Gedanken, für den grünen Zollaufkleber zukünftig 5€ zu erheben.

Dann kaufe ich eben 8 Stück und verkaufe 7 davon für 3,64 versandkostenfrei und mache noch Gewinn dabei. ;-)

Du willst Dich zum Briefkasten bewegen? Das Porto im Inland liegt weit über dem, was China - Deutschland kostet.

Porto ist da schon eingerechnet (Großbrief 1,55) und einmal die Woche muss ich zu Aldi. Da komme ich auch an der Post vorbei.

Reklamationen kann es bei der Qualitätsware ja keine geben.


nach oben springen

#1857

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 15.01.2020 17:48
von Willie (gelöscht)
avatar

Fever chart: Earth had its hottest decade on record in 2010s
The decade that just ended was by far the hottest ever measured on Earth, capped off by the second-warmest year on record, two U.S. agencies reported Wednesday. And scientists said they see no end to the way man-made climate change keeps shattering records.

“This is real. This is happening,” Gavin Schmidt, director of NASA’s Goddard Institute for Space Studies, said at the close of a decade plagued by raging wildfires, melting ice and extreme weather that researchers have repeatedly tied to human activity.

The 2010s averaged 58.4 degrees Fahrenheit (14.7 degrees Celsius) worldwide, or 1.4 degrees (0.8 C) higher than the 20th century average and more than one-third of a degree (one-fifth of a degree C) warmer than the previous decade, which had been the hottest on record, according to the National Oceanic and Atmospheric Administration.
The decade had eight of the 10 hottest years on record. The only other years in the top 10 were 2005 and 1998.
NASA and NOAA also calculated that 2019 was the second-hottest year in the 140 years of record-keeping. Five other global teams of monitoring scientists agreed, based on temperature readings taken on Earth’s surface, while various satellite-based measurements said it was anywhere from the hottest year on record to the third-hottest.

Several scientists said the coming years will be even hotter, knocking these years out of the record books.
“If you think you’ve heard this story before, you haven’t seen anything yet. This is going to be part of what we see every year until we stabilize greenhouse gases” from the burning of coal, oil and gas, said Schmidt, who was at the American Meteorological Society convention in Boston, where last weekend it was so warm he went jogging in shorts and a T-shirt. Boston had its hottest January day on Sunday, at 74 degrees, which is 2 degrees warmer than the old record.

“It’s sobering to think that we might be breaking global temperature records in quick succession,” said Georgia Tech climate scientist Kim Cobb. “2020 is off to a horrifying climate start, and I fear what the rest of the year will bring to our doorsteps.”

NASA’s Schmidt said that overall, Earth is now about 1.2 degrees C (nearly 2.2 F) hotter since the beginning of the industrial age, a number that is important because in 2015 global leaders adopted a goal of preventing 1.5 C (2.7 F) of warming since the rise of big industry in the mid- to late 1800s. He said that shows the global goal can’t be achieved. (NOAA and the World Meteorological Organization put the warming since the dawn of industry slightly lower.)
“We have strong human-induced global warming,” said Friederike Otto, a climate scientist at the University of Oxford. “What we observe here is exactly what our physical understanding tells us to expect and there is no other explanation.”

Other explanations that rely on natural causes — extra heat from the sun, more reflection of sunlight because of volcanic particles in atmosphere, and just random climate variations — “are all much too small to explain the long-term trend,” Princeton University climate scientist Michael Oppenheimer said.
Scientists said the the decade-long data is more telling than the year-to-year measurements, where natural variations like El Nino, the periodic warming of the Pacific Ocean, come into play.
“Human-caused climate change is responsible for the long-term warming — it’s responsible for why the 2010s were warmer than 2000s, which were warmer than the 1990s, etc.,” Texas A&M University climate scientist Andrew Dessler said in an email. “But humans are not responsible for why 2016 was warmer than 2015 or why 2019 was warmer than 2018.”

NOAA said the average global temperature in 2019 was 58.7 degrees (14.85 C), or just a few hundredths of a degree behind 2016, when the world got extra heat from El Nino. That’s 1.71 degrees (0.95 C) higher than the 20th century average and 2.08 degrees (1.16 C) warmer than the late 19th century.
The past five years have been the hottest five on record, nearly 1.7 degrees (0.9 C) warmer than the 20th century average, according to NOAA.
The last year Earth was cooler than the 20th century average was 1976, before Democratic presidential candidate Pete Buttigieg, French President Emmanuel Macron and Donald Trump Jr. were born.

If you want to know what this means for people and the world, just look at wildfire-stricken Australia, Schmidt and others said.
Global warming is already being seen in heat waves, ice sheet melt, more wildfires, stronger storms, flood-inducing downpours and accelerating sea level rise, said Hans-Otto Portner, who heads the U.N. Intergovernmental Panel on Climate Change team that looks at the impact of climate change.

Dr. Renee Salas, a Boston emergency room physician and Harvard professor who studies climate change’s effects on health, said “these temperatures are not just statistics but have names and stories,” mentioning a construction worker and an elderly man with no air conditioning who were her patients this summer.
“The planet has a fever,” Salas said, “and that’s its symptom.”
https://apnews.com/9ba6b553a63f93ed70aa4405b2cbcf04


nach oben springen

#1858

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 15.01.2020 17:53
von Willie (gelöscht)
avatar

Smoke haze again forces delay in Australian Open qualifying
Australian Open officials delayed the start of play by two hours Wednesday on the second day of qualifying until smoke from regional wild fires cleared.

Smoke and hazy conditions at Melbourne Park on Tuesday affected the opening day’s play with organizers criticized for allowing qualifying matches to proceed.

A number of players complained, including Bernard Tomic, who sought medical treatment during his first-round loss when he struggled to breathe. Dalila Jakupovic feared she would pass out before retiring from her match when she collapsed to her knees with a coughing spell.
https://apnews.com/58fb471d46002f005f8aa031cdf59a30


nach oben springen

#1859

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 15.01.2020 17:54
von Willie (gelöscht)
avatar

Young activists bid to join climate case at top German court
Young climate activists in Germany announced Wednesday that they are seeking to join a lawsuit before the country’s top court that aims to force the government to do more to combat global warming.

The activists are backed by environmental groups such as Greenpeace, who say Germany’s current plan to reduce greenhouse gas emissions by 55% over the next decade isn’t good enough.

Miriam Siebeck, a 15-year-old student from Stuttgart, accused the government of passing “an absolutely ridiculous little climate package” last year that doesn’t allay the fears her generation has about the future.
https://apnews.com/60330a1fff1516410a689f7072f0f6a4



zuletzt bearbeitet 15.01.2020 18:01 | nach oben springen

#1860

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 15.01.2020 22:12
von Willie (gelöscht)
avatar

2019 was Australia's hottest year on record – 1.5C above average temperature
Bureau of Meteorology data shows average temperature record across the country beat previous high of 2013

... Climate scientists told Guardian Australia that climate change pushed what would have been a hot year into record territory, driving heat extremes and the risk of deadly bushfires.

The Bureau of Meteorology data shows the average temperature across the country was 1.52C above the long-term average taken between 1961 and 1990. The second hottest year was 2013, followed by 2005, 2018 and 2017.

The data, from the bureau’s long-term ACORN-SAT data, will be used as part of the bureau’s annual climate statement due for release on 9 January.

Prof Mark Howden, the director of the ANU Climate Change Institute, said the continued rising levels of greenhouse gases in the atmosphere, caused mainly by burning fossil fuels, was the underlying driver of the heat.

He said: “It’s very clear that greenhouse gas emissions are changing the radiation balance of the Earth. Other contributors are minor in comparison.” ...
https://www.theguardian.com/australia-ne...age-temperature


nach oben springen

#1861

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 15.01.2020 23:51
von Willie (gelöscht)
avatar

Environmental issues top worries for those heading to Davos
Following another year of extreme heat and ice sheet melt, environmental issues are now considered to be the top five long-term risks confronting the global economy, organizers of next week’s gathering of elites in the Swiss resort of Davos said Wednesday.

Citing a survey of more than 750 key decision-makers, the World Economic Forum said catastrophic trends like global warming and the extinction of animal species would be front and center at next week’s meeting.

But while the environment has surged up the rank of priorities for policymakers ahead of risks like cyberattacks and recession, concerns are compounded by growing international divisions, evident in disputes like the trade war between the United States and China.

“The political landscape is polarized, sea levels are rising and climate fires are burning,” said Borge Brende, president of the World Economic Forum.

“This is the year when world leaders must work with all sectors of society to repair and reinvigorate our systems of cooperation, not just for short-term benefit but for tackling our deep-rooted risks.”

Brende said the world has a decade to deal with the climate emergency, and that not doing so within that time frame would be akin to “moving deckchairs on the Titanic.”
https://apnews.com/8cdac8b05cc22b8096049e8d12f428f6


nach oben springen

#1862

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 16.01.2020 13:31
von Corto (gelöscht)
avatar

https://www.welt.de/politik/deutschland/...enhoehe-zu.html

Die grössten Profiteure des GroKo-Klimawandels sind...
Die Kohlekraft-Energieriesen! Sie bekommen das ideologische Prestigeprojekt der Regierenden jetzt vergoldet - und zwar von uns Steuerzahlern.


nach oben springen

#1863

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 16.01.2020 14:41
von Leto_II. | 27.808 Beiträge
nach oben springen

#1864

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 16.01.2020 14:45
von sayada.b. | 9.135 Beiträge

@ Corto

Und nur nebenbei: Bis 2038!

Sollte die Welt bis dahin nicht längst untergegangen sein?
Was wird nur Greta dazu sagen?


nach oben springen

#1865

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 16.01.2020 19:29
von Hans Bergman | 23.327 Beiträge

Zitat von sayada.b. im Beitrag #1864
@ Corto

Und nur nebenbei: Bis 2038!

Sollte die Welt bis dahin nicht längst untergegangen sein?
Was wird nur Greta dazu sagen?

https://www.ardmediathek.de/wdr/player/Y...Mzc1MmZjMWI4MA/

Die gierige Fresse der Großkonzerne...



nach oben springen

#1866

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 16.01.2020 20:33
von Maga-neu | 35.163 Beiträge

https://www.neues-deutschland.de/artikel...RkcxrIS1oCdbGC4

Das nächste Problem ist benannt: Keine Kinder, keine Tiere, keine Urlaube - was für ein armseliges, klimabesoffenes Leben.


nach oben springen

#1867

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 16.01.2020 20:41
von mbockstette | 12.371 Beiträge

KLIMAWANDEL - McKinsey errechnet Schreckensszenario durch Erderwärmung

Ernteausfälle, weniger Fischfang, geringere Immobilienpreise. Der Unternehmensberater McKinsey hat einen Blick auf die globalen wirtschaftlichen Auswirkungen der Erderwärmung geworfen - mit einem alarmierenden Ergebnis.

Zudem würden laut der Berechnungen in 30 Jahren bis zu 1,2 Milliarden Menschen in Regionen leben, die von tödlichen Hitzewellen bedroht sind. In Landwirtschaft, Bergbau und Bauindustrie seien durch diese Extrembedingungen Umsatzeinbußen von bis zu sechs Billionen Dollar pro Jahr zu erwarten.

https://www.welt.de/wirtschaft/article20...erwaermung.html


nach oben springen

#1868

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 16.01.2020 20:42
von Maga-neu | 35.163 Beiträge

Ich habe mir vorgenommen, in diesem Jahr besonders viel zu fliegen und autozufahren. So viel an guten Vorsätzen muss sein.



zuletzt bearbeitet 16.01.2020 20:42 | nach oben springen

#1869

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 16.01.2020 21:29
von Leto_II. | 27.808 Beiträge

Zitat von Maga-neu im Beitrag #1868
Ich habe mir vorgenommen, in diesem Jahr besonders viel zu fliegen und autozufahren. So viel an guten Vorsätzen muss sein.

Du wolltest doch keine auf Fridays for Hubraum machen. :)


nach oben springen

#1870

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 16.01.2020 21:47
von Hans Bergman | 23.327 Beiträge

Zitat von Leto_II. im Beitrag #1869
Zitat von Maga-neu im Beitrag #1868
Ich habe mir vorgenommen, in diesem Jahr besonders viel zu fliegen und autozufahren. So viel an guten Vorsätzen muss sein.

Du wolltest doch keine auf Fridays for Hubraum machen. :)

Er meint ja noch ein letztes Mal, bevor er ganz aufhört mit solchem Frevel.



nach oben springen

#1871

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 16.01.2020 21:49
von Maga-neu | 35.163 Beiträge

Zitat von Leto_II. im Beitrag #1869
Zitat von Maga-neu im Beitrag #1868
Ich habe mir vorgenommen, in diesem Jahr besonders viel zu fliegen und autozufahren. So viel an guten Vorsätzen muss sein.

Du wolltest doch keine auf Fridays for Hubraum machen. :)
Ich habe mich eben radikalisiert. 🙂


nach oben springen

#1872

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 16.01.2020 21:50
von Hans Bergman | 23.327 Beiträge

Zitat von mbockstette im Beitrag #1867

KLIMAWANDEL - McKinsey errechnet Schreckensszenario durch Erderwärmung

Ernteausfälle, weniger Fischfang, geringere Immobilienpreise. Der Unternehmensberater McKinsey hat einen Blick auf die globalen wirtschaftlichen Auswirkungen der Erderwärmung geworfen - mit einem alarmierenden Ergebnis.

Zudem würden laut der Berechnungen in 30 Jahren bis zu 1,2 Milliarden Menschen in Regionen leben, die von tödlichen Hitzewellen bedroht sind. In Landwirtschaft, Bergbau und Bauindustrie seien durch diese Extrembedingungen Umsatzeinbußen von bis zu sechs Billionen Dollar pro Jahr zu erwarten.

https://www.welt.de/wirtschaft/article20...erwaermung.html

Geringere Immobilienpreise sind natürlich schon die furchtbarsten aller Schreckensszenarien...



nach oben springen

#1873

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 16.01.2020 22:17
von Leto_II. | 27.808 Beiträge

Zitat von Maga-neu im Beitrag #1871
Zitat von Leto_II. im Beitrag #1869
Zitat von Maga-neu im Beitrag #1868
Ich habe mir vorgenommen, in diesem Jahr besonders viel zu fliegen und autozufahren. So viel an guten Vorsätzen muss sein.

Du wolltest doch keine auf Fridays for Hubraum machen. :)
Ich habe mich eben radikalisiert. 🙂


Den Eindruck habe ich auch manchmal.


nach oben springen

#1874

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 16.01.2020 22:39
von Hans Bergman | 23.327 Beiträge

Zitat von Maga-neu im Beitrag #1866
https://www.neues-deutschland.de/artikel/1123027.haustiere-lasst-uns-die-koeter-abschaffen.html?fbclid=IwAR1-Jys5cW9jZEWwlxoxXGaUzL3JUHXN12R4zGSqodn7RkcxrIS1oCdbGC4

Das nächste Problem ist benannt: Keine Kinder, keine Tiere, keine Urlaube - was für ein armseliges, klimabesoffenes Leben.

Ich hatte schon immer geahnt, dass ich der perfekte Klima-Mensch bin: keine Zimmerpflanzen, keine Haustiere, keine Kinder, keine Frau, kein Auto, kein Urlaub - dafür die Freiheit, zu tun oder zu lassen, was immer ich gerade will.



zuletzt bearbeitet 16.01.2020 22:51 | nach oben springen

#1875

RE: Vorsicht: Fakten!

in Politik 17.01.2020 05:47
von Hans Bergman | 23.327 Beiträge

Zitat von Leto_II. im Beitrag #1873
Zitat von Maga-neu im Beitrag #1871
Zitat von Leto_II. im Beitrag #1869
Zitat von Maga-neu im Beitrag #1868
Ich habe mir vorgenommen, in diesem Jahr besonders viel zu fliegen und autozufahren. So viel an guten Vorsätzen muss sein.

Du wolltest doch keine auf Fridays for Hubraum machen. :)
Ich habe mich eben radikalisiert. 🙂


Den Eindruck habe ich auch manchmal.

Ich halte Ralf für konservativ - okay, das gilt heute natürlich schon als radikal...



nach oben springen



Besucher
0 Mitglieder und 21 Gäste sind Online

Wir begrüßen unser neuestes Mitglied: Corto
Besucherzähler
Heute waren 21 Gäste online.

Forum Statistiken
Das Forum hat 1450 Themen und 323541 Beiträge.

Heute waren 0 Mitglieder Online:


Xobor Einfach ein eigenes Forum erstellen