#1351

RE: RIP

in Allgemeines 14.12.2020 02:37
von Willie (gelöscht)
avatar

John le Carré, author of Tinker Tailor Soldier Spy, dies aged 89
Thriller writer most famous for stories of complex cold war intrigue began his career as a real-life spy in postwar Europe

John le Carré, who forged thrillers from equal parts of adventure, moral courage and literary flair, has died aged 89.

Le Carré explored the gap between the west’s high-flown rhetoric of freedom and the gritty reality of defending it, in novels such as The Spy Who Came in from the Cold, Tinker Tailor Soldier Spy and The Night Manager, which gained him critical acclaim and made him a bestseller around the world.

On Sunday, his family confirmed he had died of pneumonia at the Royal Cornwall Hospital on Saturday night. “We all deeply grieve his passing,” they wrote in a statement.

His longtime agent Jonny Geller described him as “an undisputed giant of English literature. He defined the cold war era and fearlessly spoke truth to power in the decades that followed … I have lost a mentor, an inspiration and most importantly, a friend. We will not see his like again.”

His peers lined up to pay tribute. Stephen King wrote: “This terrible year has claimed a literary giant and a humanitarian spirit.” Robert Harris said the news had left him “very distressed … one of the great postwar British novelists, and an unforgettable, unique character.” Adrian McKinty described Tinker Tailor Soldier Spy as “quite simply the greatest spy novel ever written”, while historian Simon Sebag Montefiore called him “the titan of English literature up there with the greats … in person, captivating and so kind and generous to me and many others.”

https://www.theguardian.com/books/2020/d...py-dies-aged-89

Nothing more to be said about that. I loved all of his books.

https://i.guim.co.uk/img/media/ac512727f...5b68f152dbab99f

The Cold War. Smiley. Our war. As it was.



zuletzt bearbeitet 14.12.2020 02:41 | nach oben springen

#1352

RE: RIP

in Allgemeines 14.12.2020 10:07
von Maga-neu | 35.160 Beiträge

Zitat von Willie im Beitrag #1351
John le Carré, author of Tinker Tailor Soldier Spy, dies aged 89
Thriller writer most famous for stories of complex cold war intrigue began his career as a real-life spy in postwar Europe

John le Carré, who forged thrillers from equal parts of adventure, moral courage and literary flair, has died aged 89.

Le Carré explored the gap between the west’s high-flown rhetoric of freedom and the gritty reality of defending it, in novels such as The Spy Who Came in from the Cold, Tinker Tailor Soldier Spy and The Night Manager, which gained him critical acclaim and made him a bestseller around the world.

On Sunday, his family confirmed he had died of pneumonia at the Royal Cornwall Hospital on Saturday night. “We all deeply grieve his passing,” they wrote in a statement.

His longtime agent Jonny Geller described him as “an undisputed giant of English literature. He defined the cold war era and fearlessly spoke truth to power in the decades that followed … I have lost a mentor, an inspiration and most importantly, a friend. We will not see his like again.”

His peers lined up to pay tribute. Stephen King wrote: “This terrible year has claimed a literary giant and a humanitarian spirit.” Robert Harris said the news had left him “very distressed … one of the great postwar British novelists, and an unforgettable, unique character.” Adrian McKinty described Tinker Tailor Soldier Spy as “quite simply the greatest spy novel ever written”, while historian Simon Sebag Montefiore called him “the titan of English literature up there with the greats … in person, captivating and so kind and generous to me and many others.”

https://www.theguardian.com/books/2020/d...py-dies-aged-89

Nothing more to be said about that. I loved all of his books.

https://i.guim.co.uk/img/media/ac512727f...5b68f152dbab99f

The Cold War. Smiley. Our war. As it was.
Im Englisch-LK haben wir "The Spy who came in from the Cold" gelesen. Besser gefallen hat mir allerdings "Tinker Tailor Soldier Spy" - auch in den zwei Verfilmungen mit Alec Guinness und Gary Oldman als George Smiley. Stark war das Ende der Verfilmung mit Gary Oldman (sogar, wenn man nur seinen Rücken sieht, ist er hundertmal besser als alle deutschen Serienschauspieler)...
https://www.youtube.com/watch?v=3SSIp2J3YHM


nach oben springen

#1353

RE: RIP

in Allgemeines 14.12.2020 11:34
von Marlies (gelöscht)
avatar

Wer in Cornwall stirbt, der ist schon fast im Paradies.


nach oben springen

#1354

RE: RIP

in Allgemeines 22.12.2020 14:58
von Willie (gelöscht)
avatar

K.T. Oslin, Grammy-Winning Country Singer Of ‘80’s Ladies,’ Dies At 78
The singer was the Country Music Association’s female vocalist of the year in 1988.

... Oermann said Oslin had been suffering from Parkinson’s disease and lived in an assisted-living facility since 2016. She had triple bypass surgery in 1995. He said Oslin tested positive for COVID-19 last week. ...

“K.T. Oslin had one of the most soulful voices in Country Music and was a strong influence for women with her hit ’80’s Ladies,’” said Sarah Trahern, CEO of the Country Music Association.
“I was fortunate to work with K.T. on a number of television shows in the late 90s. She was always gracious to the crews and up-and-coming talent performing alongside her. She truly had one of the best voices in the history of our format. Our thoughts go out to her loved ones at this difficult time.” ...
https://www.huffpost.com/entry/kt-oslin-...5b64e4420fee367



zuletzt bearbeitet 22.12.2020 14:58 | nach oben springen

#1355

RE: RIP

in Allgemeines 23.12.2020 18:03
von Nante | 10.428 Beiträge

In Trauer: Meine Mutter ist heute in einem Pflegeheim hier in Berlin gestorben. Die Person, die man am meisten geliebt hat. Diejenige, die immer für einen da war. Die immer Verständnis, aber auch Kritik hatte. Man denkt, die Welt müsse innehalten....


nach oben springen

#1356

RE: RIP

in Allgemeines 23.12.2020 18:16
von Willie (gelöscht)
avatar

Zitat von Nante im Beitrag #1355
In Trauer: Meine Mutter ist heute in einem Pflegeheim hier in Berlin gestorben. Die Person, die man am meisten geliebt hat. Diejenige, die immer für einen da war. Die immer Verständnis, aber auch Kritik hatte. Man denkt, die Welt müsse innehalten....

Genauso ist es. Es schmerzt unglaublich und keine Worte koennen es lindern.
Mein herzliches Beileid.


nach oben springen

#1357

RE: RIP

in Allgemeines 23.12.2020 18:16
von Leto_II. | 27.807 Beiträge

Zitat von Nante im Beitrag #1355
In Trauer: Meine Mutter ist heute in einem Pflegeheim hier in Berlin gestorben. Die Person, die man am meisten geliebt hat. Diejenige, die immer für einen da war. Die immer Verständnis, aber auch Kritik hatte. Man denkt, die Welt müsse innehalten....

Die Welt hält dieser Tage deutlich mehr inne als sonst, Nante. Mein Beileid. Nutze die ruhigen Tage und denke an die vielen schönen Dinge.


nach oben springen

#1358

RE: RIP

in Allgemeines 23.12.2020 18:23
von nahal | 24.450 Beiträge

Zitat von Nante im Beitrag #1355
In Trauer: Meine Mutter ist heute in einem Pflegeheim hier in Berlin gestorben. Die Person, die man am meisten geliebt hat. Diejenige, die immer für einen da war. Die immer Verständnis, aber auch Kritik hatte. Man denkt, die Welt müsse innehalten....


Mein Beileid

ZhL


nach oben springen

#1359

RE: RIP

in Allgemeines 23.12.2020 18:25
von Maga-neu | 35.160 Beiträge

Zitat von Nante im Beitrag #1355
In Trauer: Meine Mutter ist heute in einem Pflegeheim hier in Berlin gestorben. Die Person, die man am meisten geliebt hat. Diejenige, die immer für einen da war. Die immer Verständnis, aber auch Kritik hatte. Man denkt, die Welt müsse innehalten....
Mein tief empfundenes Mitgefühl zum Tod Deiner Mutter.


nach oben springen

#1360

RE: RIP

in Allgemeines 23.12.2020 18:34
von Rico (gelöscht)
avatar

Wenn Mutter stirbt, dann weint der Himmel.

Herzliches Beileid, nante.


nach oben springen

#1361

RE: RIP

in Allgemeines 23.12.2020 19:04
von Landegaard | 21.048 Beiträge

Zitat von Nante im Beitrag #1355
In Trauer: Meine Mutter ist heute in einem Pflegeheim hier in Berlin gestorben. Die Person, die man am meisten geliebt hat. Diejenige, die immer für einen da war. Die immer Verständnis, aber auch Kritik hatte. Man denkt, die Welt müsse innehalten....


Von ganzem Herzen wünsche ich Ihnen Kraft und Trost.



nach oben springen

#1362

RE: RIP

in Allgemeines 24.12.2020 06:01
von Hans Bergman | 23.327 Beiträge

Zitat von Nante im Beitrag #1355
In Trauer: Meine Mutter ist heute in einem Pflegeheim hier in Berlin gestorben. Die Person, die man am meisten geliebt hat. Diejenige, die immer für einen da war. Die immer Verständnis, aber auch Kritik hatte. Man denkt, die Welt müsse innehalten....

Mein Beileid, Nante.
Sie ist gestorben - tot ist sie aber nicht. Sie lebt so lange es Dich gibt...



zuletzt bearbeitet 24.12.2020 06:02 | nach oben springen

#1363

RE: RIP

in Allgemeines 26.12.2020 13:21
von Nante | 10.428 Beiträge

Danke für die tröstenden Worte. Da meine Mutter in einer gemeinsamen Ruhestätte beerdigt wird, kann sie nicht auf den jüdischen Friedhof in Weißensee. Dort wird aber eine Ehrentafel am Grab meiner Großeltern angebracht. Bis in alle Ewigkeit.

Es kommen schon wieder Tränen....


nach oben springen

#1364

RE: RIP

in Allgemeines 26.12.2020 15:08
von Rico (gelöscht)
avatar

Meime Mutter starb, als ich 44 war, einen Tag nach dem Todestag ihres Zweiten Vaters, mein Vater, als ich 52 war. Seither sind Dinge geschehn, die mir früher nie passiert wären.


nach oben springen

#1365

RE: RIP

in Allgemeines 27.12.2020 16:12
von mbockstette | 12.368 Beiträge

Zitat von Nante im Beitrag #1355
In Trauer: Meine Mutter ist heute in einem Pflegeheim hier in Berlin gestorben. Die Person, die man am meisten geliebt hat. Diejenige, die immer für einen da war. Die immer Verständnis, aber auch Kritik hatte. Man denkt, die Welt müsse innehalten....


Wir alle fühlen mit Dir Nante. Nur, am meisten lieben wirst Du sie so lange DU lebst. Denn die Liebe für die Mutter ist größer und stärker als der Tod. Und nur da, wo das nicht der Fall war, herrscht für immer Trauer. Deine Trauer ist nur vorübergehend und an ihre Stelle werden die schönsten Erinnerungen Deines Lebens treten.

Mit tief empfundener Anteilnahme

Michael B.



zuletzt bearbeitet 27.12.2020 16:26 | nach oben springen

#1366

RE: RIP

in Allgemeines 27.12.2020 18:50
von Willie (gelöscht)
avatar

A Short Tribute to My Mother
My mother died in Moscow on December 25, at the age of 83. She meant everything to me, of course, but she was a remarkable woman in her own right, and I wanted to share a little about her and her life.

Klara Shagenovna Kasparova was born in Baku, Azerbaijan, in the Soviet Union, on March 19, 1937. Both of her parents were Armenians from Karabakh and she was the eldest of three sisters. She married my father, Kim Weinstein, at 23, not long after a memorable date at the Van Cliburn concert in Baku. They both loved classical music. They couldn’t afford to have children right away, and I came along in 1963. I wasn’t sure, but my cousin confirmed that they got married on December 25, 1960. Exactly 60 years after they married, they were reunited forever.

It was an unusual marriage at the time, a Jew and an Armenian, even in mixed Baku, which still had its unofficial ethnic partitions. You could say my mother’s family broke down barriers, as her youngest sister later married an Azeri, which was even more unusual. ...

... For someone who gave everything for her family her entire life, it was cruel to have her final days spent in the company of strangers, a situation all too familiar to many others during this terrible pandemic. But I know she would never have wanted anyone else to be at risk; even the thought of it would have made her furious. We believed in her recovery to the last, but 2020 is not a year for miracles.

I am bereft. She was my role model, my greatest champion, my wise counsel, and the strongest person I will ever know. She taught me not what to think, but to question everything. She raised me not to follow a particular path, but to work until the correct path became clear, and to trust my instincts when it wasn’t. Her example shows me, and all of us, that giving of yourself to others can be the greatest achievement of all.

My thanks to the many friends, acquaintances and complete strangers who have sent me personal notes and acknowledgments of condolence. It means a great deal to me and my family.

Garry Kasparov
Split, Croatia
26 December 2020
https://www.kasparov.com/a-short-tribute-to-my-mother/


nach oben springen

#1367

RE: RIP

in Allgemeines 05.01.2021 23:33
von Willie (gelöscht)
avatar

Statement of Congressman Jamie Raskin and Sarah Bloom Raskin on the Remarkable Life of Tommy Raskin
TAKOMA PARK, M.D. — Congressman Jamie Raskin and Sarah Bloom Raskin today released the following statement about their son Thomas (Tommy) Bloom Raskin:
https://repraskin.medium.com/statement-o...in-f93b0bb5d184

I know Jamie and his wife Sarah from US politics and many TV appearances. What great people and what a lovely family. And then this.
This is truly sad.
To use
... a trademark Tommy line — ‘forgive me, but it’s hard to be a human.’ Indeed Tommy, it is.



zuletzt bearbeitet 06.01.2021 03:23 | nach oben springen

#1368

RE: RIP

in Allgemeines 23.01.2021 16:14
von Werner | 163 Beiträge
nach oben springen

#1369

RE: RIP

in Allgemeines 23.01.2021 16:17
von Rico (gelöscht)
avatar

Die Hinrichtung kommt noch in dieser Sendung. Bleiben Sie dran.


nach oben springen

#1370

RE: RIP

in Allgemeines 06.02.2021 14:17
von Maga-neu | 35.160 Beiträge

RIP Christopher Plummer. In vielen Rollen hervorragend, aber am besten gefiel er mir als Sherlock Holmes und als Wellington.

https://www.youtube.com/watch?v=bUiQaA-pbxE


nach oben springen

#1371

RE: RIP

in Allgemeines 06.02.2021 16:03
von Nante | 10.428 Beiträge

Zitat von Maga-neu im Beitrag #1370
RIP Christopher Plummer. In vielen Rollen hervorragend, aber am besten gefiel er mir als Sherlock Holmes und als Wellington.

https://www.youtube.com/watch?v=bUiQaA-pbxE


Muß gleich weg. Melde mich später wieder. Nur jetzt in Kürze: Plummer mit Romy Schneider, Gerd Fröbe, Yul Brunner und Trevor Howard... Kennst Du den Film?


nach oben springen

#1372

RE: RIP

in Allgemeines 06.02.2021 17:34
von Maga-neu | 35.160 Beiträge

Zitat von Nante im Beitrag #1371
Zitat von Maga-neu im Beitrag #1370
RIP Christopher Plummer. In vielen Rollen hervorragend, aber am besten gefiel er mir als Sherlock Holmes und als Wellington.

https://www.youtube.com/watch?v=bUiQaA-pbxE


Muß gleich weg. Melde mich später wieder. Nur jetzt in Kürze: Plummer mit Romy Schneider, Gerd Fröbe, Yul Brunner und Trevor Howard... Kennst Du den Film?

Ich musste es nachsehen, da ich den Film nicht gesehen habe, Nante. Will aber nichts verraten, falls es jemand weiß.


nach oben springen

#1373

RE: RIP

in Allgemeines 07.02.2021 04:20
von Hans Bergman | 23.327 Beiträge

Zitat von Maga-neu im Beitrag #1372
Zitat von Nante im Beitrag #1371
Zitat von Maga-neu im Beitrag #1370
RIP Christopher Plummer. In vielen Rollen hervorragend, aber am besten gefiel er mir als Sherlock Holmes und als Wellington.

https://www.youtube.com/watch?v=bUiQaA-pbxE


Muß gleich weg. Melde mich später wieder. Nur jetzt in Kürze: Plummer mit Romy Schneider, Gerd Fröbe, Yul Brunner und Trevor Howard... Kennst Du den Film?

Ich musste es nachsehen, da ich den Film nicht gesehen habe, Nante. Will aber nichts verraten, falls es jemand weiß.

Von der Geschichte her muss ich ihn gesehen haben. Aber der Name Plummer hat mir erst einmal gar nichts gesagt.



nach oben springen

#1374

RE: RIP

in Allgemeines 07.02.2021 11:01
von Rico (gelöscht)
avatar

Sein Gesicht kommt mir bekannt vor, vor allem in jüngeren Jahren. Viele der Filme, in denen er Rollen hatte, kenne ich zwar, lagen aber nie auf meiner Schwerpunktsliste, was heißt, dass sie mich nicht vom Hocker rissen. Viel Historisches, das es oft besser verfilmt gibt. Ein bisschen zu holywoodesk, nach meinem Geschmack. Ein attraktiver Mann war er.

RIP


nach oben springen

#1375

RE: RIP

in Allgemeines 07.02.2021 12:13
von Maga-neu | 35.160 Beiträge

Zitat von Rico im Beitrag #1374
Sein Gesicht kommt mir bekannt vor, vor allem in jüngeren Jahren. Viele der Filme, in denen er Rollen hatte, kenne ich zwar, lagen aber nie auf meiner Schwerpunktsliste, was heißt, dass sie mich nicht vom Hocker rissen. Viel Historisches, das es oft besser verfilmt gibt. Ein bisschen zu holywoodesk, nach meinem Geschmack. Ein attraktiver Mann war er.

RIP
Sehe ich anders. Die Historienfilme der 1960er, 70er und 80er Jahre waren deutlich besser als der Schmarrn, den man uns heute vorsetzt. Beim Film "Lincoln" bin ich im Kino eingeschlafen - und ich interessiere mich für den Civil War. (Okay, Daniel Day-Lewis war trotzdem gut als Lincoln.)


nach oben springen



Besucher
0 Mitglieder und 30 Gäste sind Online

Wir begrüßen unser neuestes Mitglied: Corto
Besucherzähler
Heute waren 256 Gäste und 2 Mitglieder online.

Forum Statistiken
Das Forum hat 1450 Themen und 323525 Beiträge.

Heute waren 2 Mitglieder Online:
mbockstette, nahal

Xobor Einfach ein eigenes Forum erstellen